دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

سردار محمد طالبی در اختتامیه مسابقه کتابخوانی «میاندار» مطرح کرد؛

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

اختتامیه مسابقه کتابخوانی میاندار در کرمانشاه

اختتامیه مسابقه کتابخوانی «میاندار» با حضور سردار محمد طالبی، فرمانده بسیجی دفاع مقدس و مسئولین ادارات استان در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، اختتامیه مسابقه کتابخوانی «میاندار» با عنوان «رندان قلندر» با حضور سردار محمد طالبی، فرمانده بسیجی ۸ سال دفاع مقدس؛ احمد مصطفایی، نویسنده کتاب میاندار؛ علی صفدری، معاون توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه؛ سردار بهروز خوشبخت، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ محمد امین بهرامی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه؛ پوریا جلالی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه؛ استاد هرمز بیگلری، نویسنده در حوزه تاریخ کرمانشاه؛ بهزاد شهبازی، مدیرکل بهزیستی استان؛ بسیجیان و رزمندگان جبهه و جنگ، معاونین و مسئولین سایر ادارات با هدف تقدیر از نویسنده و برگزیدگان مسابقه کتابخوانی میاندار با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات زنده یاد احمد عزیزی کتابخانه عمومی امیرکبیر، اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

سردار محمد طالبی فرمانده بسیجی دفاع مقدس در این مراسم بیان داشت: معمولاً در این ایام ما جشن پیروزی انقلاب را می‌گیریم و خیلی کمتر به یاد شهدایی هستیم که با خون خود انقلاب اسلامی را به ما هدیه دادند و به ثمر رساندند و امروز ما باید در خدمت به مردم و انقلاب نگذاریم این زحمات به هدر رود. امام (ره) فرمودند: موثرترین شهدا، شهدای انقلاب بودند و ما باید یاد و خاطر شهدا را در تمامی لحظات گرامی داریم.

سردار طالبی عنوان کرد: دشمن دنبال این است که ببیند وضعیت مشارکت ما در فعالیت‌ها چقدر است. باید در خدمات به انقلاب خصوصاً انتخابات مشارکت چشمگیر داشته باشیم و این‌ها امتحان الهی است و تکلیفی که بر عهده تک تک ما است. انتخابات برای شخص خاصی نیست و ما باید این مسئله را درک کنیم که برای جامعه خود انتخاب کنیم و پای صندوق برویم.

این فرمانده بسیجی دفاع مقدس در سخنانی بیان کرد: درباره کتاب گردآوری شده باید بگویم نویسنده، احمد مصطفایی، مشقت‌های زیادی برای جمع آوری این کتاب کشیده و این کتاب برگی از تاریخ پرثمر و پرآوازه دفاع مقدس است. زحمات نویسنده کتاب را تحسین می کنم و جای تقدیر دارد.

وی در ادامه به تشریح خاطراتی از کتاب میاندار پرداخت و افزود: موثرترین و موفق‌ترین عملیاتی که داشتیم کربلای ۵ بود. بیشترین شهید را دادیم و بیشترین پیروزی و بهره را در آن عملیات به دست آوردیم و در بسیاری از عملیات‌ها هزینه‌های زیادی دادیم تا بتوانیم به اینجا برسیم. لذا اکنون در این موقعیت، ما همچون رزمندگانی که در جبهه‌ها جنگیدند در مقابل دشمنان باید بایستیم و انتخابات هم مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است و نباید با داشتن غرور از این امتحان الهی سرپیچی کنیم.

سردار طالبی در ادامه افزود: در آن زمان در جبهه و جنگ امام با دستوری فرمودند که شلمچه باید عملیات شود و این جای سوال داشت برای رزمندگان که امام رحمت الله از کجا می‌دانست در شلمچه عملیات می‌شود. اکنون مصداق آن را رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید «فضایی برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید ایجاد شود». لذا این بدون دلیل نیست و ما در آینده می‌فهمیم این جملات و تاکیدات رهبر معظم چقدر موثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه بر روی سخنرانی رهبر معظم بسیاری از کشورهای باطل برنامه‌ریزی می‌کنند و ما از این جملات غافلیم. در آن زمان قدر امام را ندانستیم، اکنون باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم، لذا اکنون بسیاری از کشورها با پشتیبانی ایران دارند، حرکت می‌کنند و ما به خود می‌بالیم.

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

علی صفدری معاون توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه در این آیین گفت: امیدواریم در کشورمان همیشه بتوانیم رونق بخش شادی و نشاط در جامعه و قدردان خدمات و زحمات جوانمردی‌ها و رشادت‌های همه عزیزانی که در این ۴۵ سال و بیش از آن برای این کشور و آب و خاک زحمت کشیدند و از جان و عمر خودشان گذشتند، باشیم.

وی بیان داشت: حاج محمد طالبی یکی از افرادی است که زندگی او برای خدمت به انقلاب بوده و هست و پایگاه او مسجد است.

وی ادامه داد: در نظام عالم نقشی را طراحی کرده بودند که ابتدا و انتهای نقش در زندگی آدم‌ها از ازل تا ابد به مسجد برمی‌گردد، یعنی تاثیر مسجد در همه اتفاقات عالم مشهود است.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه گفت: مرکز اثرگذاری انبیا و اولیا مسجد بود. اولین بنایی که پیغمبر در مدینه بنا کرد، مسجد قبا است. ظهور امام عصر در مسجد صورت می‌گیرد. این مکان متعلق به مقطع خاصی نیست.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری کرمانشاه در این برنامه در خصوص شخصیت سردار طالبی عنوان کرد: یکی از محاسن اصلی این فرد این است که فردی میداندار می‌شود و او میاندار می‌ ماند و فردی اثرگذار در جامعه است.

وی در خصوص کتاب میاندار بیان کرد: عنوان این کتاب بسیار  هنرمندانه و درست انتخاب شده و ارزش هایی در این کتاب به خوانندگان انتقال داده شده که باید قدر آن را دانست، لذا همه ما وظیفه داریم تا ستاره‌های انقلاب را که صادقانه و مجاهدانه در عرصه‌های مختلف که تکلیف داشتند و برای کشور و انقلاب اینگونه زمان گذاشتند، معرفی کنیم. ما نیاز داریم به این چنین قهرمان‌های واقعی و قهرمان های ما از جنس حاج طالبی واقعی هستند.

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

احمد مصطفایی نویسنده کتاب میاندار، ضمن قدردانی از برگزاری این برنامه، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنانی یکی از کار ویژه‌های خاص را شتاب دهندگی عنوان کردند و خیلی نکته بینانه گفتند: «خواص باید شتاب دهنده جامعه باشند در تمامی عرصه‌ها و اگر شتاب دهنده نباشند، خواص نیستند. همچنین در ادامه فرمودند«خواص ما در تیررس دشمن هستند و دشمن به بهانه‌های مختلف می‌خواهد آنها را زمین گیر کند.» ایشان فرمودند: عصر ما عصر روایت‌ها و اراده‌ها است. همچنین جنگ اراده‌ها و جنگ روایت‌ها است و این مولفه ها بحث شتاب دهندگی و پیراستگی از دنیا و هم بحث روایت کردن زمان جنگ روایت اسلام واقعی است.

احمد مصطفایی خاطرنشان کرد: به نظر من این سه مولفه را ما از زبان میاندار می‌شنویم. این مولفه‌ها مسیر را برای ما مشخص می‌کند، امیدوارم در این مسیر به یاری خدا به حرکت ادامه بدهیم.

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

محمد امین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه ضمن خیر مقدم به حاضران، تبریک اعیاد پیش رو و تبریک چهل و پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در این آیین بیان داشت: مسابقه کتابخوانی میاندار شرکت کنندگان زیادی داشت و بسیاری از شرکت کنندگان از روی علاقه ای که به شخصیت میاندار داشتند در این مسابقه حضور یافتند.

وی بیان کرد: در مسابقه کتابخوانی میاندار ۲۷۴ نفر در دو بخش تصویری، ساخت کلیپ و مسابقه متنی شرکت کردند. در مسابقه تصویری و ساخت کلیپ ۲۱۲ نفر و در مسابقه متنی ۶۲ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۴ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند. از این ۱۴ نفر ۱۲ نفر در پخش ویدیویی و ۲ نفر در بخش مکتوب از طرف داوران معرفی شدند.

وی بیان داشت: اکثر ما نسل جنگ و ۸ سال دفاع مقدس هستیم و طعم موشک و بمباران را چشیده‌ایم. اکنون خادم ایثارگران دفاع مقدس هستیم و وظیفه داریم در سنگرهای فرهنگی خدمتگزار این بزرگواران باشیم.

بهرامی گفت: محمد طالبی از نیروهای فرهنگی و انقلابی و دلسوز این استان است. وی مرجع فعالین فرهنگی این استان است و کتاب میاندار از روایتگری های چندین سال رشادت های این سردار بزرگ است. امیدوارم مجالی باشد، این کتاب را بهتر به جامعه معرفی کنیم.

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

پوریا جلالی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم ضمن  تبریک دهه فجر و اعیاد پیش رو گفت: یکی از بزرگترین راه‌ها برای ادای دین به این انقلاب حضور در انتخابات پیش رو است و همه چشم‌ها به این انقلاب است و امیدواریم همه حماسه دیگری خلق کنیم.

وی افزود: سردار محمد طالبی، به تنهایی بخشی از ایران اسلامی به خصوص بخشی از هویت کرمانشاه است. لذا باید در تمام لحظات برای شناساندن وی تلاش کنیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: اگر ما هویت خود را، مفاخر و بزرگان خود را بلند فریاد نزنیم، قطعاً برای ما معرفی خواهند کرد، البته به شکل تحریف شده؛ لذا باید این بزرگان بیشتر معرفی شوند.

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

در آیین اختتامیه مسابقه کتابخوانی میاندار در اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه از برگزیدگان این مسابقه تقدیر شد.

در بخش معرفی متنی از زهره احمدی و نوید عزیزی و همچنین در بخش معرفی تصویری از مرضیه محمدظاهری، شیما محمدی، حمیرا بیگلری، الهام امیری، لیلا ویسی، هستی عبدلی، هستی صدیقی، امیرحسین مریدی، بهرام عظیمی، محمد حیدری، ثریا زنگنه، امیر کبیریان، محسن جعفری و سارا فتاحی با اهدای جوایز و لوح یادبود قدردانی بعمل آمد. 

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

انتخابات مبارزه‌ای در مقابل دشمنان است

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
7 + 0 =